torsdag 3 februari 2011

Full metal jacket

Photobucket
Förut idag när jag okynnesgooglade så hittade jag lite bilder på den gamla klassikern punkskinnjackan. En sån strösslad med nitar. Jag har alltid velat ha en sån, men inte orkat fixa ihop någon. Men nu är jag minsann på gång. Jag köpte en skinnjacka på vinst och förlust på Tradera (jag tog den billigaste jag kunde hitta) och sen köpte jag nitar på lite olika ställen på nätet. Det blev inte sådär jättebilligt, och går väl kanske inte helt i punkens tecken. Men ja jävlar vad kul det ska bli! Pyssel! Sen ska jag ju skriva eller måla något i akrylfärg över ryggen. Funderar på att måla dit Astrid Lindgren. Eller Stephen Fry. Usch, vad fint det kommer bli!

3 kommentarer:

  1. Åh va roligt! Hoppas att du lägger upp en bild på den sen när du är färdig så man får se resultatet.

    SvaraRadera
  2. Tuffsi! Det är pilligt att fästa nitar på jackor. Jag höll på att smälla av bara att sätta fast gamle nitbältesnitar på min jeansväst förra året. Men ändå!
    Inte kul att ni har det sådär stressigt i skolan nu. Larry blev ju magsjuk och läste den där aslånga boken du kopierade åt honom helt i onödan för det visade sig att läraren var fittig och svarade segt på hans mail och ville inte klämma in honom i en grupp så nu får han göra hemtentan vid nästa omtenta... han som redan har så mycket att göra :/ Ibland blir det inte som man vill!

    SvaraRadera
  3. jag gråter lite av bilden!

    SvaraRadera