söndag 5 december 2010

Akvarell

Photobucket
Ett tappert försök till att färglägga med akvarell, eftersom jag HATAR att färglägga i Photoshop. Bakgrunden är gjord i Photoshop och det är så jävla plastigt. Men jag ville ändå ha någon bakgrundsfärg, så såhär blev det iallfall. Ska fortsätta öva, det blir ju mycket trevligare med "levande" färg! Svårt att rätta till när det blir fel bara. Texten är lite improv, och polkagrisen är tillritad i efterhand, så att det skulle vara nån mening med handen.

Nu är det natt för mig, eftersom jag inte kunnat sova inatt. Tack individer som badade badtunna klockan halv sex imorse (och fortfarande vad jag vet) MITT på campus. Mitt i en snöhög bara POFF - en badtunna! Men jag ska inte klaga, det resulterade i att jag lagade matlåda och gjorde lussebullar, samt att jag hittade en asbra låt (Temper Trap - Sweet Disposition).

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt när Sivansjobbarna tycker det är bra att supa skallen i småbitar och bada badtunna efter en jobbkväll. Jag hade nog gått bananas på dem och slagit ihjäl alla för att få lite ro. Eller skickat SÄPO på dem.

    Mer teckningar och målningar :D Wie!

    SvaraRadera
  2. Åh jag blev så glad när jag hittade din blogg. Det är en på tusen med sånt här fint liksom.

    SvaraRadera