tisdag 31 augusti 2010

I'll take you to the candy shop

Nu har jag gjort den här bloggen officiell, eller "öppen", vad det nu heter. Alla kan läsa iallafall. Försökte göra så att det syns på Facebook när jag uppdaterar också. Man ska ju vara modern nu för tiden. Håhåjaja.

Jag har länge filat på ett manus till en barnbok, som handlar om en godisaffär. Mest för att jag vill rita massa pastelligt godis och bakelser, och lite häxor och magi. Men ju mer jag tänker på det desto läskigare verkar det, jag vill inte att jag ska börja rita och så blir det fel och jag tappar sugen. Men Tomas säger att det bara är att börja i en ände och sen köra på. Så det ska jag göra. Måste bara komma på en bra story, som inte är pedagogisk. Gärna lite läskig också. Kanske riktigt osympatiska ungar? Skulle det funka? Eller eller sjukt otrevlig butiksägare? Hm.

Hur som helst jag tänkte visa upp några av mina hundratals inspirationsbilder jag har till detta projekt. Det kanske är kul för nån (förutom mig själv)!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

1 kommentar: